Een week in Cullen - Schotland

15 april 2010 - Cullen, Verenigd Koninkrijk

Terwijl ik (Sanne) dit bericht schrijf, hoor ik buiten onze host-hond (Lilly) blaffen op Jonathan, die door onze host-broer (Emyr) wordt uitgedaagd om op een unicycle met een platte band te rijden! Het leven in dit gezin is in ieder geval veel drukker dan het leven in Wales.

Allereerst hoop ik dat jullie nog wegwijs geraken uit deze blog. We merken vaak dat onze foto's niet in de juiste volgorde op de blog komen te staan en dat ze onder een willekeurige tekst worden geplaatst. Als jullie boven in het menu naar foto's gaan dan zien jullie de verschillende mapjes. Dit is gemakkelijker te bekijken dan de foto's onder de tekst. Ook gaan we vanaf nu proberen foto's op facebook te plaatsen. Daar zullen ze wel in volgorde staan.

We maken hier in Cullen elke dag zoveel mee, en 't is onmogelijk om dat allemaal te beschrijven aan jullie...Daarom vanaf nu: een korte samenvatting!

Het gezin hier bestaat uit moeder Ruth, vader Howard, zoon Emyr en zoon Alwyn (Ollie). De zoontjes zijn 13 en 11 jaar oud. Ook hebben ze nog een dochter van 23 en een zoon van 19, maar die wonen niet meer thuis en zien we nooit. Ook is er Lily, de cutest dog in the world!

Het gezin runt hier in het kleine dorpje Cullen een hostel. In plaats van een tuin hebben zij een zee. De foto's van het huis, de hostel en de cottage gaan we zo snel mogelijk op deze blog zetten. Howard heeft dit allemaal zelf gebouwd, en 't is echt prachtig!

De eerste dag in Cullen kwam Howard ons afhalen in het busstation, en werden we meteen naar een moestuin gebracht in Keith...om te werken. Daar ontmoetten we ook meteen Julia, een leuk australisch meisje die haar laatste werkdagdag van twee weken aan 't doen was. Na een avondje gezelligheid hebben we meteen ook een boek van haar gekregen, dat zij gelezen had, nadag ze het had gekregen van een andere 'reiziger'.

De twee zonen Emyr en Ollie zijn vooral gek op Jonathan... 's Morgens, voor ze naar school gaan komen ze aankloppen in onze cottage om 'goodbye' te zeggen. Als ze van school komen, springen ze letterlijk op de rug van Jonathan en blijven ze aan ons plakken tot ze moeten gaan slapen. Dus elke avond luisteren we naar The Beatles (Ollie is er gek op), en spelen we spelletjes als Scrabble en Jenga. Dus, buiten onze werkdagen...doen we vooral aan babysitten! Dit laatste is het meest vermoeiend, met al het Engels geratel en geroep!

Hier in Cullen zijn de mensen extreem vriendelijk. Iederen zegt goeiedag en stopt voor een praatje, heel gezellig! Ook was er iemand die ons tegenhield, voor een praatje over Jezus. De oude man was een beetje teleurgesteld over het feit dat we niet getrouwd waren, maar samen met ons bad hij voor this couple, soon to be married. Hij droeg ons op vanaf nu elke avond te bidden, en een goede kerk te zoeken! Daarna gingen we fish and chips eten...

Ik ga proberen nu de foto's van Cullen op de blog te zetten. Jonathan en Emyr zitten samen met Lily bij mij op de zetel, en blijven maar praten over World of Warcraft...dus ik kan me niet meer concentreren.

Liefssss -x-

1. Karleen:
    20 april 2010
    Eindelijk... (tja, een ongeduldige moeder hè...) nieuws van de afgelopen dagen !! Ook weer mooie foto's !
    Mama xxx
    Ps en lukt dat met dat bidden elke avond?
  2. Jonathan:
    20 april 2010
    Lieve mama!
  3. Karleen:
    23 april 2010
    Waar hangen jullie ondertussen uit, al vertrokken in Cullen ?
    Mama xxx
  4. Debbie:
    24 april 2010
    Hey lieve Sanne en Jonathan,

ik heb eindelijk de tijd gevonden om jullie blog van voor tot achter te bekijken. en amai ik ben zeker een uur bezig geweest, want wat een foto's seg:-)

het is echt tof om jullie fantastische verhalen te lezen en de foto's doen me even weg dromen;-)(maar helaas, na de laatste foto kijk je terug omhoog en dan zie je die berg strijk enzo liggen ppff)

het valt me op dat jullie lekker eten krijgen. amai da is iets om jaloers op te zijn haha!!!

Doet da nog goed daar en geniet er vooral van!
    en vergeet vooral ons niet op de hoogte te houden van jullie ervaringen

xxx
    Debbie
  5. Maarten:
    7 mei 2010
    Jonathan en Sanne,

Ik ben een student leerkracht secundair onderwijs maar denk er al ettelijke jaren over om er tussenuit te trekken, vrijwillgerswer te gaan doen in het buiteland. Volgend jaar is het dan eindelijk (hopelijk) "de moment" echt concrete plannen zijn er echter nog niet. Dat om de simpele reden dat ik financieel nog de best eoplossing zoek. Tijdens de schoolvakantie's ben ik steevast te vinden op het speelplein, mijn bron van inkomsten (wat niet bepaald veel is). Op het internet kwam ik op de WWOOF, iets wat me best wel intressant leek. Ik vroeg me enkel af hoe dat zit met jullie reiskosten. hebben jullie dan ettelijke jaren op voorhand gespraad om deze reis te maken of hoe regelen jullie dat financieel aangezien je (naar mijn weten) toch niet betaald word voor het werk dat jullie doen...

met vriendelijke groeten, Baetens Maarten
  6. Jonathan:
    9 mei 2010
    lieve jonathan en sanne,we wensen jullie een goede reis naar het hoge noorden ,veel liefs mama,papa en micha.
  7. Peter:
    11 mei 2010
    Jonathan en Sanne het is niet leuk om zo lang te moeten wachten vooraleer jullie jullie blog updaten. Hoe zit dat daar bij de Vikings?

groenten van oma!
  8. Karleen:
    13 mei 2010
    Hoi Sanne en Jonathan,
    we zitten dan wel in Albufeira maar konden het toch niet laten een kijkje te nemen!! Waar blijft het laatste fotonieuws??? We willen zeker ook de foto's 'eindelijk' zien van in Bokrijk...
    Tot gauw en zonnige groetjes uit Portugal
    Mama en Gilbert