Edinburgh, een SCHOT in de roos!

10 april 2010 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Onze twee nachten in Edinburgh hebben we doorgebracht op Camping Mortonhall. Een extreem grote, mooi aangelegde camping, met maar weinig kampeerders this time of year. Voor de eerste nacht hebben we gekozen om in een "wigwam" te slapen. Dit is eigenlijk een soort van houten hut met een gekke vorm. De tweede nacht hebben geslapen in ons eigen knusse tentje...'t Was redelijk koud, klein en vochtig, dus heel goed geslapen hebben we niet. 's Morgens waren we weer vroeg uit de veren om alles weer in te pakken en te vertrekken naar ons tweede gezin, in Cullen.

De stad hebben we ontdekt per bus. 't Was heel goedkoop om een dagticket te kopen, waarmee we dan serieus konden rondtouren: van de winkeltjes in Princess Street naar de zee en terug. Hoewel we zo budgetvriendelijk mogelijk proberen te reizen, hebben we toch een bezoekje gebracht aan Edinburgh Castle...omdat we kastelen en burchten allebei zo interessant vinden. Het uitzicht van daarboven was fantastisch! Het kasteel zelf was omgevormd tot museum over het Schotse leger.

Volgens ons stelt London maar weinig voor in vergelijking met Edinburgh. De stad is veel gezelliger, heeft dezelfde leuke winkels, maar is minder druk. Daarbij zorgt de mix tussen oud en nieuw in Edinburgh voor een heel leuke sfeer. Net zoals in London lopen er in Edinburgh ook nutheads rond, maar een heel pak minder als in London! I (L) Edinburgh!

Groetjes, jOnsOn -x-

1. hanne:
    15 april 2010
    de volgorde is fout i guess?
    eerst wales en nu edinburgh/schotland? of zit ik fout?
    ben de draad precies beetje kwijt!

maaaar in ieder geval prachtig om jullie verhale te lezen! zalig hoe jullie het kunnen neerschrijven!
    smaakt naar meer ... dus hou jullie vooral niet in met schrijve :p

liefsss...

ps sanneeee leuke bday gehad??? toch gevierd?
  2. Steven:
    15 april 2010
    ah yes Edinburgh, London is overrated.
    dus wnr kome jullie een dagje trug?
  3. Jonathan:
    Heyla lieve Hannetje!

Ja reislogger doet heel raar. Maar denk dat het nu wel in volgorde is, niet? Eerst Wales en dan Edinburgh... :) Leuk dat je onze avonturen zo volgt!

Mijn verjaardag is niet zo leuk geweest als het in België zou zijn, aangezien we hier in Cullen toch wel heel hard moeten werken. Echt zo een tuin omspitten en graven en met koeievlaaien gooien enzo! En dat op zo'n grote wei in de wind! Maar Ruth, onze host, heeft een hele mooie verjaardagstaart gemaakt voor mij. We hebben er foto's van getrokken die ik soon op deze blog ga zetten.

Vandaag hadden we een vrije dag... Jonathan en ik zijn fijn gaan wandelen en fish en chips gaan eten, dus dat was wel heel gezellig. En ook de smsjes en berichtjes waren heel fijn om te lezen!

Ik hoop dat het leer-dagje bij jou goed verlopen is?

Dag Hannetje -x-
  4. jimmy:
    16 april 2010
    hey, mooie foto's.
    en wa telaat,maar sanne proficiat he.
    veel plezier overal.
    groetjes jimmy
    doei
  5. levi:
    16 april 2010
    hey hey neefie en sanne..

heb tot nu toe fijn kunne meevolgen door jullie verhalen te lezen.. vind het gewoon sjiek om allemaal te lezen en probeer het me allemaal voor te stellen. echt geweldig !!
    ik wacht op meer meer meeeeeeeeeeeeeeeeeerrr :-)

groetjes

levi
  6. hanne:
    17 april 2010
    Sanneee :o wat had je nu gedacht ;) ---> tuurlijk volg ik je verhale op de voet hahaha!
    ma ik kon er niet aan uit, nu dus weer wel! haha merci voor de verduidelijking!
    nja je kan niet altij met je kont in de boter valle zoals bij t eerste gezin
    ma werke zal ook wel zijn charme hebbe!

veeeeel plezieeeeeer daar

oh en: mn leerdagje nou nee geen succes ;) mja komt wel goed!!!

xxx
  7. Jonathan:
    17 april 2010
    we hebben weer genoten van de foto,s vooral de actiefoto's. het agrarisch leven gaat jullie goed af.leuke tent trouwens. heel veel groetjes pa en ma en veel knuffels van elmo en pommelien