Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
619

Over ons

Welkom! Wij zijn Jonathan en Sanne, 24 winters en 22 lentes jong, een koppeltje sinds drie jaar, in de fleur van onze fladder…maar, in tegenstelling tot wat velen denken, alles behalve onbezonnen! Waarom wij ons veilig bootje op dit rustig kabbelend beekje dan halsoverkop doen kapseizen - blub blub?

Omdat wij geen visjes zijn die verplicht worden rondjes te zwemmen in een voor hen uitgekozen, typische bokaal. ¼ van ons leven (optimistisch) hebben we reeds achter de rug. Dit deel hebben we voornamelijk ingevuld met ‘dingen die niet mogen’ en ‘dingen die moeten’. Afgewisseld met ‘dingen om naar uit te kijken’, om de ‘dingen die moeten’ draaglijker te maken.

Vandaag de dag zijn we zelfstandig en hebben we er een jaar samenwonen opzitten. Zoals van ons verwacht werd waren we elke dag netjes vroeg uit de veren, besteedden we het grootste deel van onze tijd bij de collega’s en telden we elke seconde af tot het weekend. De moeilijkste werkdagen overwonnen we met de gedachte in juli een weekje in een zonnig land gedropt te worden (dat uiteraard betaald werd met de moeilijkste werkdagen). Kortom, ons leven was een vicieuze-sleur-cirkel met voornamelijk ‘dingen die moeten’. De vraag stelde zich: “Wat zijn de dingen die ons leven zinvol maken?”

In menig oren zal ons idee verwend klinken: “De cirkel, waarin de meeste mensen tegen maximum snelheid draaien, durven doorbreken.” Maar wie gaat ons tegenhouden? Wij doorbreken nu de cirkel, waardoor wij niet uit de bocht zullen vliegen. We weigeren geluk uit te stellen, we genieten van elk moment. Onbezonnen en ondoordacht? Neen…gegrond en weloverwogen!

Over onze reis

Onze Europareis zal ongeveer 7 maanden duren en we zullen vooral reizen met het openbaar vervoer (bus, trein, boot...). Om geld te besparen gaan we voor kost en inwoon werken bij mensen thuis via de organisaties 'Helpx' en 'Workaway'. Overige overnachtingen gaan we doen in hostels en ook bij mensen thuis via de organisatie 'Couchsurfing'. De links van deze websites staan rechts op deze blog!

1 april vertrekken we naar London, waar we een tweetal dagen zullen verblijven. Daarna werken we een weekje bij een gezin in Wales, en een weekje bij een gezin in Schotland. De resterende tijd van de maand april trekken we een beetje rond op zoek naar mooie plaatsen.

De maand mei zullen we doorbrengen in Noorwegen. Hier zullen we een weekje werken in Gan, en twee weekjes in Stave-Andenes (Vesteralen). Ook hier weer hebben we tijd over om 't een en 't ander te bezichtigen.

Van 3 tot 8 juni zijn we terug in het heerlijke Kaulille. Waarna we op 9 juni voor enkele maanden vertrekken naar het zuiden.

We zullen trekken door Slovenië, Kroatië, Montenegro, Albanië en Macedonië. In deze contreien hebben we nog niets vastgelegd van werk-en slaapplaats...dus dat gaat plantrekken worden! Lang leve ons lichtgewicht-tentje!

Eind juli + augustus gaan we doorbrengen in Griekenland. Hier gaan we een week (of langer) werken op een paardencamping in Kamatriades. De overige tijd gaan we rondtrekken.

In september zijn we in Italië waar we een week gaan werken in Ostuni, en een week in Anghiari. 't Kan zijn dat we langer gaan werken op deze plaatsen als het goed meevalt. Daarna gaan we weer wat mooie plekken ontdekken!

Voor de maand oktober hebben we nog niets vastgelegd, maar de kans is groot dat we naar Portugal gaan.

Bezochte landen

Wij hebben 9 landen (4%) bezocht:

België, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Italië, Nederland, Spanje, Turkije, Verenigd Koninkrijk.